HTML

Minden mentes ételek

Mit tegyen az ember, ha orvosi utasításra nem fogyaszthat semmilyen formában tejet, tojást, szóját, gluténtartalmú gabonát, halat, citrusféléket, olajos magvakat? A blogban főtt ételek, receptek szerepelnek elsősorban, Blogindító bejegyzés

Tartalomjegyzék

Rólunk

Friss topikok

  • takacsveca93: Holnap elkészítem ezt a receptet, megvásároltam minden hozzávalót, amit kellett. Kiváncsian várom,... (2019.09.25. 20:38) Tejszínes pulyka rizzsel (tejmentes)
  • Prednizon: Most olvastam, hogy az ázsiai konyha jó a laktózérzékenyeknek: munkahet.hu/hirek/eletmod-egeszseg/... (2017.01.30. 10:27) Laktóz intolerancia
  • Peitler Halmi Annamária: @Cobold: Szia.Köszönöm,hogy válaszoltál.Azóta már sokkal tapasztaltabb lettem,a mindennapi főzés i... (2015.12.03. 22:31) Villámhír - új laktózmentes, tejfehérje mentes tápszer: Allernova
  • turtundi: @Cobold: Na, most hátha jó lesz: ly.my/laktozmentes (2012.12.11. 15:20) Mikulás
  • murock: Szia! Köszi a választ! Történt azóta némi fejlemény szerencsére, elmentünk egy gasztró rendelésre.... (2012.06.25. 12:26) Kismama diétán

Rozmaringos kacsasült, rozmaringos kacsaleves

2011.08.22. 12:00 Cobold

tejmentes  laktózmentes  szójamentes gluténmentes tojásmentes

Ez valójában nem új recept, hiszen már megírtam a kacsahúslevest és a sült kacsát is. A fűszerezése új. Mindezt Kacsa Jolánnak, illetve Beatrix Potternek köszönhetem. Szerintem számlálhatatlan sokszor elolvastam ezt a mesét Zsófinak.

Valahol van benne egy olyan rész, ahol a kacsahús fűszerezéséről írnak. Semmire nem emlékeztem belőle, csak arra, hogy rozmaring, az volt benne (erre még visszatérünk). Rozmaring viszont nem volt itthon. Ezért aztán sütés előtti este a besózás után kevés fekete borssal elkevert majorannával még megszórtam. 

Már sült a kacsa, mikor másnap reggel húgom beállított egy zacskó szárított rozmaringgal. Még szórtam egy kicsit a már sütőben lévő kacsasültre, és ha már volt rozmaring, tettem egy mokkáskanálnyit az éppen fővő kacsahúslevesbe is.

Külön sztorit írhatnék arról, hogy hogyan próbáltuk ki anyukámmal a tésztagépemet... és döntöttük el, hogy sikerült egy selejtes példányt vagy egy hamisítványt kifognunk. Így azután anyukám készítette a cérnametéltet a levesbe - nagykéssel.

A levesnek és a sültnek is nagy sikere lett. Nem lett rozmaring vagy majoranna íze, egyszerűen nagyon finom lett a leves is és a sült is, mindenkinek ízlett (tágabb család ebédelt itt). A sülthöz hagymás burgonyát vagy petrezselymes burgonyát lehetett választani. A hagymás krumplit újabban úgy készítem, mintha petrezselymes krumplit készítenék: nem főzöm külön a burgonyát, hanem egyből az olajon kissé megpárolt hagymához teszem, és kevés vízzel, sóval puhára párolom fedő alatt.

Zsófi: Ő volt a kivétel, ő inkább az előző napról maradt paradicsomlevest választotta, a húsból csak csipegetett

Gergő: Rengeteget evett belőle

Balázs: Megette este a leves maradékát. Ez azért jelent valamit, maradék levest ő soha, semmilyen körülmények között nem szokott megenni.

Szerintem: 5/5

Megjegyzés: Megkerestem este a Kacsa Jolán c. mesekönyvet. Azután benne a vonatkozó részt. A róka akarja megsütni Jolánt, és a buta kacsát még fűszerbeszerzéssel is megbízza: "Zsályát hozzon, kérem, meg egy kis kakukkfüvet, mentát, két hagymát, meg egy kis petrezselymet." A mese szerint ezek a sült kacsához való fűszerek.

Nnos, ennyit erről. Egy árva mukk sincsen benne rozmaringról. Akkor nem tudom, honnan szedtem.

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: leves recept főétel gluténmentes egyszerű laktózmentes tejmentes tojásmentes időigényes szójamentes tejfehérjementes kazeinmentes tejcukormentes

A bejegyzés trackback címe:

https://mitegyek.blog.hu/api/trackback/id/tr963169424

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása