HTML

Minden mentes ételek

Mit tegyen az ember, ha orvosi utasításra nem fogyaszthat semmilyen formában tejet, tojást, szóját, gluténtartalmú gabonát, halat, citrusféléket, olajos magvakat? A blogban főtt ételek, receptek szerepelnek elsősorban, Blogindító bejegyzés

Tartalomjegyzék

Rólunk

Friss topikok

  • takacsveca93: Holnap elkészítem ezt a receptet, megvásároltam minden hozzávalót, amit kellett. Kiváncsian várom,... (2019.09.25. 20:38) Tejszínes pulyka rizzsel (tejmentes)
  • Prednizon: Most olvastam, hogy az ázsiai konyha jó a laktózérzékenyeknek: munkahet.hu/hirek/eletmod-egeszseg/... (2017.01.30. 10:27) Laktóz intolerancia
  • Peitler Halmi Annamária: @Cobold: Szia.Köszönöm,hogy válaszoltál.Azóta már sokkal tapasztaltabb lettem,a mindennapi főzés i... (2015.12.03. 22:31) Villámhír - új laktózmentes, tejfehérje mentes tápszer: Allernova
  • turtundi: @Cobold: Na, most hátha jó lesz: ly.my/laktozmentes (2012.12.11. 15:20) Mikulás
  • murock: Szia! Köszi a választ! Történt azóta némi fejlemény szerencsére, elmentünk egy gasztró rendelésre.... (2012.06.25. 12:26) Kismama diétán

Tejbegríz, avagy tápszerbe gríz

2011.06.10. 13:03 Pearl.79

tejmentes  laktózmentes  szójamentes gluténmentes tojásmentes

 Hozzávalók:

  • 2 dl tápszer (a Milupa Pepti Plus 2 laktóztartalmú)
  • 2 ek. gríz (gluténtartalmú)
  • csipet só
  • 1 z. vaníliás cukor vagy csapott ek. cukor

Tápszerbe gríz (hamis tejbegríz) (tejmentes, tejfehérje mentes, laktózmentes, szójamentes,  tojásmentes)

Tápszerbe gríz

A tápszert cukorral, sóval felforralom, majd folyamatos kavarás mellet beleszórom a grízt. Mire a gríz felissza a tápszert, megfő. Fahéjas cukorral, lekvárral, kakaós cukorral vagy friss gyümölccsel kínálom

Tejbegríz (szójamentes, tojásmentes)

Tejbegríz

A gríz mennyisége hozzávetőleges- függ az evőkanál méretétől és attól, hogy milyen állagot szeret a gyerek.

Tápszer helyett készíthető növényi tejjel vagy almalével is. Ha valódi tejjel készíted, akkor kicsit sűrűbb, mint tápszerrel. (A tehéntejben tejfehérje és laktóz van.)

Almalé esetén lehet bele őrölt fahéjat,  őrölt szegfűszeget, őrölt szerecsendiót tenni. Jól áll neki a turnixolt banán, meggy. Ebben az esetben jó a glutén bevezetésére.

Ha a gríz helyett kölespelyhet, rizspelyhet vagy kukorica darát használunk gluténmentes verziót kapunk, természetesen az íze nem a megszokott tejbegrízre fog hasonlítani. Kipróbáltuk a rizstejbe kukoricadarát. Ott az arány kicsit más, 2,5 dl rizstejbe kell 2 ek. kukoricadara. A végeredmény elfogadhatóan finom.

Rizstejbe kukoricadara (tejmentes, tejfehérje mentes, laktózmentes, szójamentes, gluténmentes, tojásmentes)

Rizstejbe kukoricadara

Bence: szereti

Gergő: minden ilyesmivel óvatos, kb. fél dl-t eszik meg belőle

Cobold: mindig megeszi a Gergő maradékát, mert szereti

9 komment

Címkék: baba recept gyors főétel gluténmentes egyszerű laktózmentes tejmentes tojásmentes szójamentes tejfehérjementes kazeinmentes tejcukormentes

A bejegyzés trackback címe:

https://mitegyek.blog.hu/api/trackback/id/tr692730647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zümmi 2011.07.25. 14:51:10

Szia!

lehet, hogy butaságot kérdezek, de forralástól nem megy tönkre a tápszer? Azért kérdezem, mert sajna úgy látszik nem nőtte még ki a lányom (1 éves) a tejfehérje allergiát, már lassan nem szoptatnám, de a tápszert meg nem fogadja el, gondoltam főznék vele.

Cobold 2011.07.25. 15:51:40

@zümmi: Az teljesen rendben van, hogy 1 éves korára még nem nőtte ki az allergiát, általában 2-3 éves koruk között szokták kinőni.
Ami a főzést illeti, a Milupa Pepti Plus2 (Vagy mostmár Milumil ...) használható főzésre. A Sinlac gyakorlatilag rizs és szentjánoskenyérmag őrlemény, szintén használható. A legtöbb tápszer pont annyira megy tönkre főzéstől, mint a tej.
Ha bizonytalan vagy egy adott tápszer felhasználhatóságát illetően, érdemes megkérdezni a kezelőorvost (allergológus, gasztroenterológus), vagy a vele kapcsolatban álló dietetikust. Az is jó ötlet, hogy a kérdést felteszed a tápszer gyártójának.
Ti milyen tápszert használtok? Mire allergiás/érzékeny a kislányod?

zümmi 2011.07.25. 20:25:14

Köszi a gyors választ. Tejfehérje allergia a gyanú. Az egy évet a gasztroenterológus mondta, véres széklettel jött ki, még 3 hónaposan anyatejes táplálás mellett. Most kezdhettem el joghurtot adni, de ettől meg ekcémás lett. A szoptatást lassan feladnánk, erre lenne az Alfaré alternatíva, de azt meg nem eszi meg a lányom simán. Ezért gondoltam főzni vele. Sinlacot kapja már egy ideje, de sosem tudok annyit adni, mint ami a dobozán van ajánlott mennyiség, mert szorulást okoz.
Mindenképp felhívom a gasztroenterológust, de szégyen, hogy fél év a várólista TB-s ellátásra. :-(

Pearl.79 2011.07.25. 20:52:53

Hova jártok orvoshoz? Nagyon hosszú a félév.
A Milumil pepti plusz nem próbáltátok? Vagy az Allernovát?

zümmi 2011.07.25. 21:11:04

Szegedre. Január közepén kértem időpontot és augusztus elejére kaptunk, végül előbb behívtak minket szabadságolás miatt. De ez a kisebbik gond, mert ha másként nem megy, elmegyünk magánrendelésre.

Eddig nem próbálgattunk csak a Sinlacot, mert nem volt rá szükség, én szoptattam és diétáztam. Mivel a lányom minden zöldséget, gyümölcsöt, húsfélét, halat megevett eddig, amit "babamód" készítettem el neki, nem aggódtam. 3 hete már nem diétáztam, 1 hete kapta a joghurtot orvosi javaslatra. Én már nem szeretnék újra diétázni és amúgy is szeretném már más okokból a 2 szoptatást az estire korlátozni, majd elhagyni.

Cobold 2011.07.25. 21:11:44

@zümmi: Hmmm... ha fennáll a tejfehérje allergia, akkor a joghurt ugyanúgy gondot okoz, mint a tej. Az ekcéma is lehet tünete az allergiának. Laktóz intolerancia mellett lehet joghurtot fogyasztani (ha nem durva az intolerancia, mert annak alacsony a laktóz tartalma a tejhez képest). Gondolom, azért próbálhattátok be a joghurtot otthon, mert durva tünet, mint anafilaxiás sokk vagy ödéma, nem várható.
Tényleg gáz, hogy a tb-s ellátásra ilyen hosszú a várólista, mi is tapasztaltuk. Sajnos, ahogy az egészségügy "fejlődik", ez javulni nem, csak romlani fog...
Javaslom neked, hogy olvasd el Pearl cikkét a tejfehérje allergiáról:
mitegyek.blog.hu/2011/03/21/tejfeherje_allergia
Illetve, ha érdekel, a laktóz intoleranciáról:
mitegyek.blog.hu/2011/05/07/laktoz_intolerancia

zümmi 2011.07.25. 21:27:09

Köszi, ezeken már túl vagyok. :-)

Az is gáz, hogy januárban voltunk először - akkor magánrendelésen - gasztroenterológusnál, mert akkor kezdtem meg a hozzátáplálást. Addigra már mindent átolvastam, ami fellelhető, 3 hónapja saját fejemtől diétáztam, mert a saját gyerekorvosunk, mint egy beakadt lemez, csak azt szajkózta, hogy küldjünk az ÁNTSZ-nek székletmintát (3x ellenőrizték, hogy nem fertőzés-e az ok). Előtte jártunk a fertőzőn is, ott sem esett le senkinek, hogy mi lehet a baba baja, de befektettek bennünket a tényleg fertőzők közé. Első adandó alkalommal leléptünk saját felelősségre. Nekem akkor már gyanús volt a dolog, az orvosnak nem.

Szóval, gasztro-ra már úgy mentem, hogy elmondtam kvázi mindent és semmi plusz infót vagy tippet nem kaptam. Pl menet közben esett le, hogy nekem kellene pótolni a kalciumot, így Béres kalciumot szedtem, a tájékoztató alapján 500 mg-t, erre kb 2 hete olvastam vhol, hogy a dupláját kellene.

No nem panaszkodni akartam a hosszú litániával, már egészen belejöttünk, csak most megint úgy éreztem, hogy nem tudok előre lépni.

A fenti receptet viszont délután kipróbáltuk, házi baracklekvárral és befalta a gyerek :-)

Pearl.79 2011.07.25. 23:01:18

@zümmi:
Örülök neki, hogy más apróság is szereti:)
Sok citrusféle, és amibe tudod helyettesítsd a lisztet zabpehelyliszttel. És keress fel egy dietetikust- elvileg ilyen esetben tb alapon jár-, rengeteget segíthet az étrend kialakításában. A banán is jó kálciumpótló. Szinte minden gyümölccsel finom párosítás, de sóskával sem rossz.
Itt biztos olvastál a kálciumpótlásra alkalmas ételekről:mitegyek.blog.hu/2011/03/21/tejfeherje_allergia
És panaszkodj nyugodtan:).
Az étkezés mizéria elkerülésére felvágottakból, margarinbólés a miből csak lehet-ha megengedhetitek magatoknak-egyetek egyformát a gyerekkel.

zümmi 2011.07.26. 13:43:59

Köszönöm a segítséget!

Kapunk ajánlást Pepti Plusra. A felvágottakkal, egyebbekkel sem lesz gond, ezeket a dolgokat már a diétám miatt ismerem.
süti beállítások módosítása