HTML

Minden mentes ételek

Mit tegyen az ember, ha orvosi utasításra nem fogyaszthat semmilyen formában tejet, tojást, szóját, gluténtartalmú gabonát, halat, citrusféléket, olajos magvakat? A blogban főtt ételek, receptek szerepelnek elsősorban, Blogindító bejegyzés

Tartalomjegyzék

Rólunk

Friss topikok

  • takacsveca93: Holnap elkészítem ezt a receptet, megvásároltam minden hozzávalót, amit kellett. Kiváncsian várom,... (2019.09.25. 20:38) Tejszínes pulyka rizzsel (tejmentes)
  • Prednizon: Most olvastam, hogy az ázsiai konyha jó a laktózérzékenyeknek: munkahet.hu/hirek/eletmod-egeszseg/... (2017.01.30. 10:27) Laktóz intolerancia
  • Peitler Halmi Annamária: @Cobold: Szia.Köszönöm,hogy válaszoltál.Azóta már sokkal tapasztaltabb lettem,a mindennapi főzés i... (2015.12.03. 22:31) Villámhír - új laktózmentes, tejfehérje mentes tápszer: Allernova
  • turtundi: @Cobold: Na, most hátha jó lesz: ly.my/laktozmentes (2012.12.11. 15:20) Mikulás
  • murock: Szia! Köszi a választ! Történt azóta némi fejlemény szerencsére, elmentünk egy gasztró rendelésre.... (2012.06.25. 12:26) Kismama diétán

Saláta főzelék csirkemell pörkölttel

2011.05.23. 12:36 Cobold

tejmentes  laktózmentes  szójamentes gluténmentes tojásmentes

Egyszer régen már készítettem salátafőzeléket, akkor nagy kudarc volt, és azóta most próbálkoztam először. Kicsit utánanéztem, mások hogyan  készítik. Ezután elkészítettem a saját verziómat, azzal kalkulálva, hogy nem fog tetszeni, és majd valami 1/5 vagy 2/5 pontot fog elérni. Ezért eleve akkorra készítettem, amikor tudtam, más úgysem eszik belőle, csak én.

Saláta főzelék csirkemell pörkölttel (tejmentes, tejfehérje mentes, laktózmentes, szójamentes, gluténmentes, tojásmentes)

Tévedtem, tetszett. Előre is elárulom, 5/5, és legközelebb a gyerkőcök is kapnak belőle.

Hozzávalók (4 személyre):

  • 2 nagy fej saláta vagy 4 kis fej saláta
  • vöröshagyma
  • fokhagyma
  • 2-4 ek búzaliszt, vagy 3-6 kanál rizsliszt (esetleg keverve)
  • kapor ízlés szerint
  • kevés só
  • esetleg citromlé vagy ecet, pár csepp
  • mások tejföllel ajánlják, én nem tettem bele, nekem nem is hiányzott. Ha valaki kálcium pótlásra gondol, és megengedett számára, tehet bele tejfölt, tápszert, rizstejszínt, zabtejszínt, stb. habarásként. Szerintem a rizstejszín vagy a zabtejszín különösen jól állhat neki.

A salátáról a külső takaróleveleket leszedem, a szép közepét négybe vágom, a torzsát kiszedem. Utána én még jobban összeaprítom. Egy tálban leöblítem, majd forró vizet öntök rá, és így hagyom pár percig. Erre azért van szükség, mert ha nem forrázom le, akkor a főzelék keserű lesz (mint már tapasztaltam korábban). Amíg áll, összeaprítom a vöröshagymát, és világos hagymás rántást készítek a búzaliszttel. Ezt lehet úgy is csinálni, hogy nem teszem bele a lisztet, csak a hagymát pirítom, és később habarást teszek bele (pl. rizsliszttel), úgy is finom. Amikor a rántás megfelelő, a hagyma piros, beleteszem a zúzott fokhagymát, majd a forrázott salátaleveleket rászedem egy szűrővel. Elkeverem, felöntöm kicsi vízzel, és főzöm. A saláta hamar készen lesz. Kaporral, sóval ízesítem. Tehetek bele citromlevet egy kávéskanállal, ha nem vagyok eltiltva a cirtusféléktől (nagyon jó ízt ad neki). Lehet ecetet is tenni bele, de nekem a citromleves nagyon tetszett. Ha nincsen rántás, akkor most jöhet bele a habarás. Ha rizsliszttel készítem, gluténmentes lesz. A habarásba lehet tejfölt (tejfehérje, laktóz), rizstejszínt, zabtejszínt (glutén), szójatejszínt (szója) tenni, ha beleilleszthető a diétába, én nem tettem bele egyiket sem. Úgy is lehet készíteni, hogy felesben rántom, felesben habarom, keverve a liszteket. Én cukrot nem tettem bele, szerintem nem is szükséges.

Feltétként csirkemell pörköltet tettem rá, nagyon jól állt neki. A csirkepörköltet majd egy másik post-ban leírom.

Szerintem: 5/5

Szólj hozzá!

Címkék: recept gyors főétel gluténmentes egyszerű laktózmentes tejmentes tojásmentes szójamentes tejfehérjementes kazeinmentes tejcukormentes

A bejegyzés trackback címe:

https://mitegyek.blog.hu/api/trackback/id/tr672912449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása