HTML

Minden mentes ételek

Mit tegyen az ember, ha orvosi utasításra nem fogyaszthat semmilyen formában tejet, tojást, szóját, gluténtartalmú gabonát, halat, citrusféléket, olajos magvakat? A blogban főtt ételek, receptek szerepelnek elsősorban, Blogindító bejegyzés

Tartalomjegyzék

Rólunk

Friss topikok

  • takacsveca93: Holnap elkészítem ezt a receptet, megvásároltam minden hozzávalót, amit kellett. Kiváncsian várom,... (2019.09.25. 20:38) Tejszínes pulyka rizzsel (tejmentes)
  • Prednizon: Most olvastam, hogy az ázsiai konyha jó a laktózérzékenyeknek: munkahet.hu/hirek/eletmod-egeszseg/... (2017.01.30. 10:27) Laktóz intolerancia
  • Peitler Halmi Annamária: @Cobold: Szia.Köszönöm,hogy válaszoltál.Azóta már sokkal tapasztaltabb lettem,a mindennapi főzés i... (2015.12.03. 22:31) Villámhír - új laktózmentes, tejfehérje mentes tápszer: Allernova
  • turtundi: @Cobold: Na, most hátha jó lesz: ly.my/laktozmentes (2012.12.11. 15:20) Mikulás
  • murock: Szia! Köszi a választ! Történt azóta némi fejlemény szerencsére, elmentünk egy gasztró rendelésre.... (2012.06.25. 12:26) Kismama diétán

Csülkös bableves

2011.05.01. 11:43 Cobold

tejmentes  laktózmentes  szójamentes gluténmentes tojásmentes

 Hozzávalók:

  • csülök (kisebb csülök mehet egészben, nagyobb csülöknek elég a csontja, kevés hússal és zsírral
  • bab, száraz vagy fejtett, (hogy mennyi, az függ attól, hogy milyen bab, és hogy mennyit szeretnél főzni, kb. 20-25 dkg négy személyre)
  • sárgarépa 2-5 db
  • petrezselyemgyökér 1-2 db
  • rántáshoz búzaliszt vagy rizsliszt
  • fokhagyma
  • pirospaprika
  • petrezselyemzöld
Csülkös bableves (tejmentes, tejfehérje mentes, laktózmentes, szójamentes, gluténmentes, tojásmentes)

A szárazbabot beáztatom, a fejtett friss babot nem kell. A csülköt a zöldségekkel, sóval felteszem főni korán reggel, mert sokáig fő. A babot ráér kicsit később. Először vízzel forralom fel a babot,  majd pár perc forrás után leszűröm, így kevésbé puffaszt. Utána a csülök főzőlevével lepem el a babot, ebben főzöm tovább. Az elfővő levet mindig pótolom. Rántás készítek, búzalisztből vagy rizslisztből (gluténmentes). A hüvelyeseknek szerintem kifejezetten jól áll a rizsliszt. Fokhagymát is teszek a rántásba a végén. (Ha fejtett babból készítem, akkor vöröshagymás rántást készítek, a hagymát picit előbb rakom bele, mint a lisztet.) Mikor a rántás már nem forró, pirospaprikát teszek bele ízlés szerint. Ha a bab megpuhult, berántom a levest. Teszek bele petrezselyemzöldet is.

Tálaláskor a főtt zöldséget és a főtt húst is az asztalra teszem, aki kér, tehet a levesébe. Aki megengedheti magának a tejfehérjét, tehet bele tejfölt.

Gergő: rengeteget képes megenni belőle

Zsófi: nem szereti a babot újabban, régen imádta

Szerintem: 5/5

3 komment

Címkék: leves recept gluténmentes egyszerű laktózmentes tejmentes tojásmentes időigényes szójamentes tejfehérjementes kazeinmentes tejcukormentes

A bejegyzés trackback címe:

https://mitegyek.blog.hu/api/trackback/id/tr912737882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tikktakk 2011.06.30. 01:37:17

Bableves legegyszerubben, fogom a kuktat, bevagom az eloze ejszakara beaztatott babot es csulkot, 3-4 teaskanal vegetaval. Fozom kb 1 orat, leallitom ,kinyitom, belerakom a zoldseget es a paprikat, jo sokat, ( paprika zsirban oldodik) , visszazarom, meg egy 10-20 perc eleg a zoldsegnek magasnyomason hogy puha legyen.
Es kesz,
A csontrol leolvad a husi,isteni puha lesz.
Pluszban lehet melle nokedlit csinalni, 2 tojas kb 3-4 evokanal liszttel dolgozom ossze, amikor mar forr a viz es beleszaggatom a forro, olajos, sos vizbe, kicsit hagyom foni.
Vilag legegyszerubb es legfinomabb etele.

Cobold 2011.06.30. 17:21:53

Én mondjuk nem vagyok nagy vegeta-fan, mindenféle nekem nem tetsző dolog van benne, ha lehet, akkor kerülöm. Pl. cukor.
Ha jól látom, te nem teszel bele rántást, helyette viszont galuskát igen.
Kuktám nincsen, egyenlőre nem is tervezem, hogy lesz (zsebkendőnyi konyhám van, már így se férek).

tikktakk 2011.07.01. 03:21:50

@Cobold:
A vegetaval en sem vagyok elegedett, de csak azzal tudom elerni azt az izt, amit gyerekkorom ota megszoktam, es ha nem olyan nem is kivanom enni. Nem is a cukor a gond, amennyi abban lehet, az nem oszt nem szoroz, inkabb az hogy tomeny so meg van benne izfokozo. A bablevesbe is eloszor raktam sot is, ezt is, de aztan a sot elhagytam, maradt a vegeta. Az izfokozo nelkuli valtozatot probaltam, raktam raktam, de nem lett olyan ize. Szerencsere itt a messzi Kanadaban is lehet kapni akarmelyik mezei boltban, nem csak magyar boltban a sima vegetat...
A nokedlit pedig kulon csinalom, kulon forralok vizet, es csak talalaskor rakom ossze a tanyerban. Anyukam mindig ecetett tett a tanyerjaban a kesz levesbe, en meg jo suru tejfollel szeretem. Szerintem rantas nelkul tokeletes, az enyem olyan suru szokott lenni hogy megall benne a kanal.
Kukta pedig egy aldas, imadom.
süti beállítások módosítása