HTML

Minden mentes ételek

Mit tegyen az ember, ha orvosi utasításra nem fogyaszthat semmilyen formában tejet, tojást, szóját, gluténtartalmú gabonát, halat, citrusféléket, olajos magvakat? A blogban főtt ételek, receptek szerepelnek elsősorban, Blogindító bejegyzés

Tartalomjegyzék

Rólunk

Friss topikok

  • takacsveca93: Holnap elkészítem ezt a receptet, megvásároltam minden hozzávalót, amit kellett. Kiváncsian várom,... (2019.09.25. 20:38) Tejszínes pulyka rizzsel (tejmentes)
  • Prednizon: Most olvastam, hogy az ázsiai konyha jó a laktózérzékenyeknek: munkahet.hu/hirek/eletmod-egeszseg/... (2017.01.30. 10:27) Laktóz intolerancia
  • Peitler Halmi Annamária: @Cobold: Szia.Köszönöm,hogy válaszoltál.Azóta már sokkal tapasztaltabb lettem,a mindennapi főzés i... (2015.12.03. 22:31) Villámhír - új laktózmentes, tejfehérje mentes tápszer: Allernova
  • turtundi: @Cobold: Na, most hátha jó lesz: ly.my/laktozmentes (2012.12.11. 15:20) Mikulás
  • murock: Szia! Köszi a választ! Történt azóta némi fejlemény szerencsére, elmentünk egy gasztró rendelésre.... (2012.06.25. 12:26) Kismama diétán

Burgonyaleves

2011.02.08. 22:13 Cobold

tejmentes  laktózmentes  szójamentes gluténmentes tojásmentes

 Hozzávalók:

  • 2-5 db  burgonya (mérettől függően, én kb. egy-másfél liter levest szoktam főzni)
  • esetleg 1 db kis sárgarépa (én szoktam beletenni)
  • fokhagyma
  • rizsliszt vagy búzaliszt
  • só, pirospaprika, friss petrezselyemzöld
  • olaj
Burgonya leves (tejmentes, tejfehérje mentes, laktózmentes, tojásmentes, szójamentes, gluténmentes)

A burgonyát, sárgarépát meghámozom, a burgonyát összekockázom, a sárgarépát felkarikázom. Ha van levesbe való csont (pl. csirkemellcsont), lehet bele tenni, finomabb lesz. Kevés sóval ízesítem, annyi vízzel puhára főzöm, ami ellepi. Közben világos rántást készítek, ha gluténmenteset szeretnék, akkor rizslisztből. A burgonyaleveshez jól áll a rizsliszt. A rántásba a végén fokhagymát teszek (összeaprítva, vagy fokhagymaprésen átpréselve). Ha lehűlt a rántás, beleteszem ízlés szerint a pirospaprikát. Ha a zöldségek megpuhultak, berántom a levest, felforralom, esetleg a végén apróra vágott petrezselyemzöldet teszek bele.

Zsófi: szereti, de ő kér bele tejfölt

Balázs: megeszi

Gergő: nem szereti, de azért meg szoktam kínálni. Összeturmixolom, vagy villával összetöröm neki.

Szerintem: 3/5

Megjegyzés: a leves minősége elsősorban a belekerülő burgonyától függ. Ha finom a főznivaló burgonya, finom lesz a leves. Sajnos a zöldségeseknél kapható felhozatalból kell főznünk, nem szavatolható, mit sikerül beszerezni. Aki tejföllel szereti, de tejmentesen kell (időlegesen vagy véglegesen) étkeznie, próbálkozhat tápszerrel, elrontani nem fogja, de nem lesz jobb.

Szólj hozzá!

Címkék: leves recept gyors gluténmentes egyszerű laktózmentes tejmentes tojásmentes szójamentes tejfehérjementes kazeinmentes tejcukormentes

A bejegyzés trackback címe:

https://mitegyek.blog.hu/api/trackback/id/tr242647960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása