HTML

Minden mentes ételek

Mit tegyen az ember, ha orvosi utasításra nem fogyaszthat semmilyen formában tejet, tojást, szóját, gluténtartalmú gabonát, halat, citrusféléket, olajos magvakat? A blogban főtt ételek, receptek szerepelnek elsősorban, Blogindító bejegyzés

Tartalomjegyzék

Rólunk

Friss topikok

  • takacsveca93: Holnap elkészítem ezt a receptet, megvásároltam minden hozzávalót, amit kellett. Kiváncsian várom,... (2019.09.25. 20:38) Tejszínes pulyka rizzsel (tejmentes)
  • Prednizon: Most olvastam, hogy az ázsiai konyha jó a laktózérzékenyeknek: munkahet.hu/hirek/eletmod-egeszseg/... (2017.01.30. 10:27) Laktóz intolerancia
  • Peitler Halmi Annamária: @Cobold: Szia.Köszönöm,hogy válaszoltál.Azóta már sokkal tapasztaltabb lettem,a mindennapi főzés i... (2015.12.03. 22:31) Villámhír - új laktózmentes, tejfehérje mentes tápszer: Allernova
  • turtundi: @Cobold: Na, most hátha jó lesz: ly.my/laktozmentes (2012.12.11. 15:20) Mikulás
  • murock: Szia! Köszi a választ! Történt azóta némi fejlemény szerencsére, elmentünk egy gasztró rendelésre.... (2012.06.25. 12:26) Kismama diétán

Gofri

2011.02.04. 22:07 Cobold

tejmentes  laktózmentes  szójamentes gluténmentes tojásmentes

 Ez a recept nem saját, hanem a legelső, Hauser márkájú gofrisütőnkhöz mellékelték. Ezt módosítottuk később diétás verzióra. Először leírom az eredeti receptet, azután a diétás verziókat.

Eredeti recept

Hozzávalók:

  • 4 dl tej
  • 2 db egész tojás
  • 30 dkg liszt
  • 5 dkg vaj
  • 1/2 csomag szárított élesztő
  • csipet só
  • 1 evőkanál cukor
  • reszelt citromhéj (ezt mi ki szoktuk hagyni kezdettől)
  • fahéj ízlés szerint

Elkészítés:

  1. A tejet felmelegítjük, beletesszük a vajat, hogy megolvadjon
  2. A lisztet, cukrot, sót, élesztőt, citromhéjat egy tálba tesszük. Hozzáadjuk a két egész tojást, majd kézi keverőgéppel alacsony fokozaton keverjük, s a tejet a megolvasztott vajjal folyamatosan a masszához adjuk. Addig keverjük, amíg a tészta sima, hólyagos lesz
  3. Várunk kb. 30 percet
  4. Bekapcsoljuk a gofrisütőt, s ha elérte a kellő hőfokot, vékonyan megkenjük vajjal. Kb. 1 merőkanállal masszát töltünk a sütőlapra, és rázárjuk a fedelét, majd 3-4 percig sütjük. A kész ostyát tetszés szerint ízesítjük.

Néhány jó tanács:

  • Minél több cukrot teszünk a tésztába, annál sötétebb lesz a gofri
  • A tészta ne legyen nagyon híg, ha teljes kiőrlésű lisztet is használunk, egy kicsit többet is tehetünk bele
  • A tészta ne legyen csomós! Javasolt az elektromos keverőgép.
  • Jó, ha a hozzávalók hőmérséklete kb. megyezik
  • Ajánlom mellé a juharszirupot

Sok más gofri receptet is kipróbáltunk, de végül mindig visszatértünk ehhez. Ez nagyon jó recept, szerintem. Citromhéjat nem szoktunk beletenni, mert nem szeretjük.

Gofri (tejmentes, tejfehérje mentes, tojásmentes, gluténmentes, szójamentes, tejcukormentes)

 

Tejmentes 

Amikor kiderült, hogy Zsófi lányom tejfehérje allergiás, merült fel az igény a tejmentes gofri kifejlesztésére. Az alapanyagokat kell megfelelően lecserélni. A vaj helyett kocka Liga margarint használunk (ez egy tejmentes margarin). A szárított élesztő Dr. Oetker, ez nem csak tejmentes, de szóját, és más belekutyult dolgot sem tartalmaz. Nekem meglepetés volt, hogy a legtöbb szárított élesztő nem felel meg a diéta kritériumainak.

Tej helyett pedig használhatunk tápszert (pl. Milupa Pepti Plus 2 tejfehérje allergia esetén), vagy rizstejet, zabtejet is. A rizstejnél arra kell odafigyelni, hogy gyakran tartalmaz emulgeálószerként szójalecitint, amely szója allergia esetén okozhat gondot (a legtöbb szójára allergiás ember fogyaszthatja, komolya allergia esetén azonban erre oda kell figyelni). A zabtej gluténtartalmú. A rizstej és a zabtej is általában laktózmentes. Az összetételt mindig érdemes elolvasni a dobozon.

Kipróbáltuk a tej kiváltását almalével is. Úgy is finom volt, de mi azért általában zabtejet vagy rizstejet használtunk.

Tojás- és gluténmentes

A tej elhagyása után a következő fokozat az volt, amikor a tojást és a hagyományos lisztféléket is el kellett hagynom. Erre a változatra már nem társult a család, ezt csak egyedül én ettem. A lisztet gluténmentes sütőliszttel (nekem legjobban a Schär márka jön be) és/vagy hajdinaliszttel helyettesítettem. A tisztán hajdinalisztes kifejezetten finom. A tojást tojáspótló porral helyettesítettem. Sokféle van. El kell olvasni az összetevőket, mert van, amelyik szóját vagy tejet tartalmaz, esetleg glutént, és én ezektől is el voltam tiltva. Loprofin márkájú tojáspótló port használtam, ez minden szempontból beilleszthető egy ilyen drasztikus diétába.

Arra törekedtem, hogy a nyers tészta állaga hasonló legyen, mint az eredeti receptben leírt tésztáé. A tészta ragacsosabb, a kész gofri kicsit nehezebb lett. A hajdinás kifejezetten finom és nagyon laktató, ami azért számít, mert a glutén és a többi allergén elhagyása mellett én szinte soha nem tudtam jóllakni.

Zsófi: Szereti

Balázs: Szereti

Gergő: Az egyik első tésztaféle, amit hajlandó volt megenni

Szerintem: 5/5

Megjegyzés: Mindenképpen javaslom a juharszirupot!

Szólj hozzá!

Címkék: recept tészta gluténmentes laktózmentes tejmentes tojásmentes időigényes szójamentes tejfehérjementes kazeinmentes tejcukormentes

A bejegyzés trackback címe:

https://mitegyek.blog.hu/api/trackback/id/tr982639537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása