HTML

Minden mentes ételek

Mit tegyen az ember, ha orvosi utasításra nem fogyaszthat semmilyen formában tejet, tojást, szóját, gluténtartalmú gabonát, halat, citrusféléket, olajos magvakat? A blogban főtt ételek, receptek szerepelnek elsősorban, Blogindító bejegyzés

Tartalomjegyzék

Rólunk

Friss topikok

  • takacsveca93: Holnap elkészítem ezt a receptet, megvásároltam minden hozzávalót, amit kellett. Kiváncsian várom,... (2019.09.25. 20:38) Tejszínes pulyka rizzsel (tejmentes)
  • Prednizon: Most olvastam, hogy az ázsiai konyha jó a laktózérzékenyeknek: munkahet.hu/hirek/eletmod-egeszseg/... (2017.01.30. 10:27) Laktóz intolerancia
  • Peitler Halmi Annamária: @Cobold: Szia.Köszönöm,hogy válaszoltál.Azóta már sokkal tapasztaltabb lettem,a mindennapi főzés i... (2015.12.03. 22:31) Villámhír - új laktózmentes, tejfehérje mentes tápszer: Allernova
  • turtundi: @Cobold: Na, most hátha jó lesz: ly.my/laktozmentes (2012.12.11. 15:20) Mikulás
  • murock: Szia! Köszi a választ! Történt azóta némi fejlemény szerencsére, elmentünk egy gasztró rendelésre.... (2012.06.25. 12:26) Kismama diétán

Sütőtök

2011.11.24. 10:00 Cobold

tejmentes  laktózmentes  szójamentes gluténmentes tojásmentes

Mostanában kicsit ritkultak a posztok, nem mintha nem lenne miről írnunk, de nagyon zsúfoltak a napjaink. Azért nem tűntünk el, bár a törzsközönségünk saját magunk vagyunk elsősorban :)

Most van (vagy volt) sütőtökszezon. A halloween már elmúlt ugyan, de lehet azért még kapni. Egy nagyon fontos dolog van: csak hibátlan tököt szabad megvenni. Minél szimmetrikusabb a tök, annál jobb. Ha a héja csak egy kicsit is foltos (mintha kezdene rohadni), akár csak egy körömnyi helyen, már nem érdemes megvenni a tököt, mert az egész töknek olyan fura íze lesz. 

Sütőtök (tejmentes, tejfehérje mentes, laktózmentes, szójamentes, gluténmentes, tojásmentes)

Én úgy szoktam a sütőtököt elkészíteni, hogy félbe vagy négybe vágom, és a tök magos részét kivájom, a magokat körülvevő laza hússal együtt, és 150-180 fokos sütőben sütöm. Ahogy sül a tök, levet ereszt. Addig szoktam sütni, amíg ez a cukros lé nagyjából mind elsül. Eddigre a tök is megpuhul.

Zsófinak babaként is így adtam, hiszen a sütőtök krémes állagú, ha megsült. De Gergő így nem ette. Ezért neki vagy húslevesben főtt burgonyát adtam hozzá, és majdnem ihatóra turmixoltam húslével, vagy pedig almát kapott mellé. Az almát úgy készítettem, hogy 2 db meghámozott jonatán almát 1 csapott mokkáskanál szőlőcukorral, és 2 kanál rizsliszttel, kevés vízzel éppencsak puhára főztem fedő alatt. Utána összeturmixoltam a sütőtökkel, szintén közel iható állagúra készítve. Gergő így imádta.

Manapság szentségtörő módon csokisziruppal leöntve kapják. Van, hogy kis golyókat készítek belőle, egy golyó egy falat. Már régen nem olyan menő a sütőtök, mint babakorukban. Szoktuk még krumplipürébe kavarni, vagy krumplipüré mellé tenni, főleg csirkemellel.

Sok sütőtökös receptet próbáltam, de a családomnál minddel melléfogtam, ezért maradtam csak a sima sütőtöknél.

Szólj hozzá!

Címkék: leves recept köret desszert gluténmentes egyszerű laktózmentes uzsonna tejmentes tojásmentes szójamentes tejfehérjementes kazeinmentes tejcukormentes

A bejegyzés trackback címe:

https://mitegyek.blog.hu/api/trackback/id/tr253244545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása