HTML

Minden mentes ételek

Mit tegyen az ember, ha orvosi utasításra nem fogyaszthat semmilyen formában tejet, tojást, szóját, gluténtartalmú gabonát, halat, citrusféléket, olajos magvakat? A blogban főtt ételek, receptek szerepelnek elsősorban, Blogindító bejegyzés

Tartalomjegyzék

Rólunk

Friss topikok

  • takacsveca93: Holnap elkészítem ezt a receptet, megvásároltam minden hozzávalót, amit kellett. Kiváncsian várom,... (2019.09.25. 20:38) Tejszínes pulyka rizzsel (tejmentes)
  • Prednizon: Most olvastam, hogy az ázsiai konyha jó a laktózérzékenyeknek: munkahet.hu/hirek/eletmod-egeszseg/... (2017.01.30. 10:27) Laktóz intolerancia
  • Peitler Halmi Annamária: @Cobold: Szia.Köszönöm,hogy válaszoltál.Azóta már sokkal tapasztaltabb lettem,a mindennapi főzés i... (2015.12.03. 22:31) Villámhír - új laktózmentes, tejfehérje mentes tápszer: Allernova
  • turtundi: @Cobold: Na, most hátha jó lesz: ly.my/laktozmentes (2012.12.11. 15:20) Mikulás
  • murock: Szia! Köszi a választ! Történt azóta némi fejlemény szerencsére, elmentünk egy gasztró rendelésre.... (2012.06.25. 12:26) Kismama diétán

Gergő kedvenc babafőzeléke

2011.05.11. 11:57 Cobold

tejmentes  laktózmentes  szójamentes gluténmentes tojásmentes

Most, hogy Gergő lassan kezd leszokni a babakajákról, és kezd átszokni a rendes ennivalóra, ideje megírnom ezt a post-ot is. Ez az a kaja, amit mind a mai napig megeszik, ha minden mással kudarcot is vallok.

Gergő kedvenc babafőzeléke (tejmentes, tejfehérje mentes, laktózmentes, szójamentes, gluténmentes, tojásmentes)

Kétféleképpen készítem el. Az egyik az Univer Sárgarépa Csirkehússal című bébiételre emlékeztet, a másik a Hipp pulyka rizzsel és sárgarépával (vagy valami hasonló). Ez nem a reklám helye, őszintén megmondom, én becsülettel végigpróbáltam pár márkát és terméket, egyetlen cég van csak, amivel fenntartásaim vannak (mert szinte minden bébiételükbe tesznek hidrolizált tejet, a cég kedvenc tápszerének formájában), ráadásul az amúgy sem ette egyik gyerekem sem.

Hozzávalók:

  • sárgarépa (2-5 szál, finom édes, Gergő sokáig kizárólag egy beszerzési forrásból volt hajlandó megenni)
  • 1-2 burgonya (erre is sokáig kényes ízlése volt)
  • rizs (1-2 ek jázminrizs) és/vagy rizsliszt (1 ek)
  • esetleg fehérrépa
  • esetleg kicsi zeller
  • esetleg 1-2 rózsa brokkoli
  • petrezselyemzöld és/vagy zellerzöld
  • kisebb darab csirke (pl. egy szárny vagy fél comb) vagy kicsi (10-20 dkg) pulyka
  • nagyon pici só, amíg a baba kicsi, ez el is hagyható

Kezdetben teljesen külön főztem Gergőnek. A megtisztított húst feltettem kevés vízben esetleg kevés sóval, megtisztítottam és felaprítottam a zöldségeket, majd hozzátettem a húshoz. Annyi vízzel tettem fel, ami épp ellepi. A rizst negyedórával később, a rizslisztet még később tettem hozzá. A végére hagytam a zöld fűszereket.

Ha minden megfőtt, akkor pedig turmixgépben vagy aprítógépben összeturmixoltam a főtt húst és a zöldségeket kevés főzőlével. Kezdetben egészen finomra turmixoltam, kevés rizs volt benne, inkább rizslisztet használtam, és ihatóra hígítottam a főzőlével (ld. Univer). (Gergő csak pohárból inni volt hajlandó, se kanál, se cumisüveg, és az állag is fontos volt.) Később növeltem a rizs arányát, darabosra aprítottam, és kevésbé volt híg (ld. Hipp).

Még forrón kis zárható steril poharakba töltöttem, több adagba, mert így biztonságosan eltartható 1-2 napig (gyereknek tovább nem adnám, akkor sem, ha semmi baja, fagyasztani nem szeretek, mert nem eszi meg). A főzőlevet sem dobtam ki, azt is bepoharaztam, hátha jó lesz valamire. Esetleg túl sűrű bébiételeket hígítottam vele, mert Gergő csak az iható állagot preferálta, csak pohárból.

Mikor Gergő már nagyobb lett, megengedtem magamnak azt a luxust, hogya magunknak főzött húslevesből (kacsa, tyúk, pulyka), brokkoli krémlevesből vettem ki az alapanyagokat az ő adagjához. Még később már néha tésztát adtam neki a rizs helyett.

Gergő mind a mai napig szereti ezt az ételt, pedig mostanra már nem baba, lassan másfél éves. De nekem megéri kutyulni neki, ha mást nem eszik, főleg, hogy minden görbe alatt vagyunk. Ebből frissen 4 dl-ket evett meg akkor, mikor minden másból jó, ha egy dl lecsúszott.

 

Szólj hozzá!

Címkék: baba recept gyors főétel gluténmentes egyszerű laktózmentes tejmentes tojásmentes szójamentes tejfehérjementes kazeinmentes tejcukormentes

A bejegyzés trackback címe:

https://mitegyek.blog.hu/api/trackback/id/tr632699684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása